سایت دانشگاه
22 خرداد 1404
logo

مرکز رشد توسعه صادرات و انتقال فناوری

دانشگاه علوم پزشکی تهران

راهنمای پذیرش شرکت ها

از اینکه مرکز ما را برای همکاری در حوزه توسعه صادرات انتخاب کرده اید از شما سپاسگزاریم.


در این قسمت ، شرایط پذیرش و عدم پذیرش شرکتها و در ادامه یک مدل ارزیابی تحت عنوان "فرم ارزیابی آمادگی صادراتی" تعبیه شده و شامل 74 سوال گزینه ای می باشد که تکمیل آن حدودا 12 دقیقه زمان نیاز دارد. پاسخ به سوالات زیر ما را برای ارائه خدمات بهتر به شما یاری می نماید. پیشنهاد می کنیم این فرم توسط فردی که به مسائل تولید و فروش و خلقیات مدیریت شرکت آگاهی کافی دارد، تکمیل گردد. از همکاری و شکیبایی شما سپاسگزاریم.

1-  شرایط پذیرش:

  • 1. داشتن ایده محوری روشن و مشخص.

  • 2. نوآورانه بودن محصول یا خدمت پیشنهادی.

  • 3. ارائه برنامه کاری متکی بر شناخت بازار .

  • 4. معرفی تیم کاری توانمند و مرتبط با زمینه فعالیت.

 

2- موارد عدم پذیرش

  • 1. شرکت‌ها و هسته‌هایى که ایده محورى یا محصول نهایى آنها، کلى، مبهم و نامشخص باشد.

  • 2. شرکت‌هاى و هسته‌هایى که قائم به شخص بوده و ناتوان از حضور حداقل ٢ نفر کارشناس تمام وقت در رشته تخصصى مرتبط با ایده محورى باشند.

  • 3. شرکت‌ها و هسته‌هایى که ایده محورى آنها صرفا راه‌اندازى یک پایگاه اینترنتى است.

  • 4. شرکت‌ها و هسته‌هایى که فعالیت آنها صرفا بازرگانى است.

 

3- مراحل پذیرش و موافقت با استقرار مجازی:

  • 1. تکمیل فرم ارزیابی اولیه صادراتی(خود اظهاری)

  • 2. ارائه درخواست Business plan      

  • 3. بررسی درخواست در شورای مرکز رشد

  • 4. پذیرش در مرکز رشد در صورت تصویب شورا

 

4- جلسه دفاع از ایده محوری و طرح کسب و کار

  • بررسی Business plan  و فرم ارزیابی اولیه صادراتی ارائه شده توسط شرکت در جلسه شورای مرکز رشد

فرم ارزیابی اولیه صادراتی:

1- مشخصات شرکت

˜ نام شرکت

˜ شناسه ملی شرکت

˜ حوزه فعالیت

- تجهیزات سرمایه ای        - تجهیزات و لوازم مصرفی        - داروهای بیولوژیک         - داروهای گیاهی       

-  داروهای شیمیایی               - خدمات سلامت و سلامت دیجیتال

˜ سمت فرد تکمیل کننده فرم در شرکت :

˜ سن فرد تکمیل کننده فرم 

˜ جنسیت فرد تکمیل کننده فرم :                        مرد                    زن

˜ نام محصول اولویت دار برای ورود به فاز صادرات:

˜ نام لاتین محصول اولویت دار برای ورود به فاز صادرات:

˜ شماره همراه رابط :

˜ نام رابط :

˜ ایمیل :

˜ شماره تماس شرکت :

˜ آدرس وبسایت شرکت :

HS code ˜  محصول و یا محصولات :

˜ طریقه آشنایی با مرکز :

             وبسایت       شبکه های اجتماعی           دوستان            اطلاع رسانی معاونت          سایر

 

˜ تاریخ تکمیل فرم :

2- محصول

1. توانایی نوآوری و بهینه سازی محصول در شرکت شما به چه میزان می باشد؟

- ماهیت محصول نیاز به تغییر چندانی ندارد

- به طور مرتب و هر ساله بر اساس بازخورد مشتریان اصلاحات و نوآوری لازم در محصول انجام می شود

- با رصد بازارهای جهانی و آینده پژوهی نسبت به طراحی بهینه و نوآوری محصول اقدام می گرد

 

2. چند درصد از ارزش محصول از مواد اولیه وارداتی تشکیل شده است؟

- همه اجزای محصول از داخل کشور است

- کمتر از 20% ارزش محصول وارداتی است.

- بین 20% تا 50% ارزش محصول وارداتی است

- بیش از 50% ارزش محصول از اجزای وارداتی تشکیل شده است.

 

3. در حال حاضر چند درصد ظرفیت تولید شما برای بازار داخلی فعال است؟

کمتر از 30%                      حدود 50%                       بیش از 70%

4. اگر درخواست خرید از خارج از کشور داشته باشید، مستندات لازم (اسناد فنی به زبان انگلیسی، پروپوزال اجرایی، طرح امکان سنجی فنی و اقتصادی و ...) تا چه حد در سازمان شما موجود می باشد؟*

- تمامی مستندات به چند زبان (یا حداقل انگلیسی) کاملاً آماده ارائه است.

- اسناد لازم آماده نیست، ولی ظرف مدت زمان کوتاهی قابل فراهم سازی است.

- اسناد و مستندات آماده نیست و احتمالا حداقل به یک ماه زمان برای تهیه مستندات نیاز داریم.

 

5. آیا محصولات شما نیاز به اخذ استانداردها یا تائیدیه های بین المللی خاصی دارند؟

- محصولات شرکت برای صادرات نیاز به تائیدیه یا استاندارد بین المللی خاصی ندارند.

- به برخی استانداردها و تائیدیه ها نیاز دارد که دریافت شده است.

- به برخی استانداردها و تائیدیه ها نیاز دارد که شرکت در دست ندارد.

 

6. آیا محصول شما نیازمند پشتیبانی فنی ویژه یا خدمات پس از فروش می باشد؟

- نیازمند پشتیبانی گسترده/خدمات

- نیازمند پیشتیبانی جهت سرویس های جزئی و ادواری                                  - خیر

 

7. آیا محصول شما نیازمند شرایط بخصوص برای حمل می باشد؟ ( کانتینر یخچال دار، یا حمل تحت شرایط زنجیره سرد و ...)

بله                      خیر

 

8. آیا نصب و راه اندازی محصولات شما نیازمند آموزش یا حضور تکنسین فنی شرکت می باشد ؟

- نیاز به آموزش تخصصی و حضور تکنسین شرکت دارد

- نیاز به آموزش دارد ولی به صورت آنلاین قابل ارائه است

- خیر نیاز به آموزش خاصی ندارد

 

9. هزینه حمل و نقل صادراتی محصولات شما نسبت به قیمت محصول به چه صورت است؟

- معمولاً کمتر از 10% قیمت محصول است

- بین 10% تا 50% قیمت محصول است

- بیش از 50% قیمت محصول است

 

10. آیا محصولات شما از نظر قیمت در بازار داخل رقابتی هستند؟

- بسیار زیاد                                                            - تا حدودی

- تنها با لحاظ نمودن فاکتور قیمت، رقابتی نمی باشد

 

11. محصولات شما از نظر ظاهر و مزایای کیفی نسبت به محصولات موجود در بازار داخل در چه وضعیتی قرار دارد؟

- از محصولات موجود در بازار ظاهر و کیفیت بهتری دارد

- در سطح محصولات رقیب می باشد

- در سطح محصولات رقیب می باشد

12. شرکت تا چه حد توانایی تطبیق دهی محصول با درخواست مشتری را دارد ؟

- پاسخ دهی به نیاز مشتری در کمتر از 1 هفته

- تا حدی توانایی داریم و کمتر از یک ماه می توانیم به نیاز مشتری پاسخ دهیم

- خیلی تمایلی به تغییر در محصول و تطبیق آن با نیاز مشتری نداریم یا بسیار مشکل است

- به هیچ عنوان حاضر به تغییر در محصول یا حذف نشان تجاری و ... نمی باشیم

 

13. آیا شرکت با لحاظ نمودن شرایط بازرگانی بیمه و شرایط حمل آیا لیست قیمت صادراتی کالا به صورت FOB ، بندر عباس یا فرودگاه امام خینی را دارد؟

- خیر ندارد و تمایل داریم در این مورد به ما کمک شود

- در کمتر از 2 روز امکان تهیه ان وجود دارد

- در کمتر از 2 روز امکان تهیه ان وجود دارد

 

14. فناوری تولید محصول شما در سطح بین المللی در کدام مرحله قرار دارد؟*

- تکنولوژی این محصول در فاز رشد می باشد و تا 10 سال آینده پتانسیل صادرات دارد

- تکنولوژی این محصول به بلوغ خود رسیده و فقط در کشورهای کمتر توسعه یافته تا 5 سال آینده پتانسیل صادرات دارد

- تکنولوژی این محصول به بلوغ خود رسیده و فقط در کشورهای کمتر توسعه یافته تا 5 سال آینده پتانسیل صادرات دارد

 

15. چند درصد از محصول شرکت در سال به علت نقص فنی یا مشکل در محصول مرجوع می گردد؟

- هیچ مرجوعی صورت نمی گیرد

- کمتر از 1%                                 - کمتر از 5%                                  - کمتر از 10%

 

16. آیا تحلیل دقیقی از قیمت، جایگاه، مدل های فروش و مکانیزم های بازاریابی رقبا در شرکت شما وجود دارد؟

- بله گزارش ارزیابی جامعی در سازمان وجود دارد و بروز رسانی می شود

- خیر گزارش جامعی وجود ندارد اما محصولات رقبا در نمایشگاه های بین المللی رصد شده اند

- خیر اطلاعات کافی در این خصوص در دسترس شرکت نیست

 

17. میزان متوسط فروش داخلی سالانه محصولات شما چه مقدار می باشد؟

- کمتر از یک میلیارد تومان                             - ین یک تا 5 میلیارد تومان

- بین 5 تا 10 میلیارد تومان                             - بیشتر از 10 میلیارد تومان

 

18. آیا محصول گارانتی دارد؟

- خیر، نیازی به گارانتی ندارد

- خیر، می توانست گارانتی داشته باشد ولی ما گارانتی نداریم

- بله گارانتی 1 ساله دارد

- بله گارانتی بیش از 1 سال دارد

19. مکانیسم قیمت گذاری محصول چیست؟

- بر اساس قیمت تمام شده و هزینه

- بر اساس کشش قیمت در بازار و مقایسه با رقبا

- بر اساس ارزش مورد تصور مشتری

- سایر موارد

 

20. شرکت شما دارای چند محصول مهم و صادراتی است؟

- یک محصول مهم و صادراتی

- کمتر از 5 محصول مهم و صادراتی

- بیش از 5 محصول صادراتی

 

21. آیا محصولات شرکت شما تاکنون مشمول ممنوعیت صادراتی شده اند؟

- بلی، در شرایط کمبود داخلی مشمول ممنوعیت صادرات گردیده و ممکن است باز هم بشود

- خیر، سابقه ممنوعیت صادراتی نداشته است

 

3- مالی، مدیریتی

22. آیا تمایل به صادرات از طریق انتقال تکنولوژی بخشی یا کل فرآیند تولید به یک شرکت خارجی را دارید؟

بله                          خیر

 

23. اگر درخواست مهم صادراتی بدست شما برسد آیا 5000 دلار موجودی در شرکت وجود دارد که هزینه بلیط سفر و اقامت یک هفته ای دو نفر از شرکت شما در کشور هدف را پوشش دهد؟

- خیر ولی تامین مالی می کنیم

- بلی برای سفرهای از این دست آمادگی کامل وجود دارد

 

24. آیا در خارج از کشور شریک تجاری یا شرکت ثبت شده ای دارید که امکان دریافت مبالغ ناشی از صادرات وجود داشته باشد؟

- به دفتر خارجی و حداقل یک حساب بانکی خارج از ایران دسترسی داریم

- تمامی امکانات شرکت داخل ایران می باشد و امکاناتی خارج از ایران نداریم

 

25.  آیا شرکت دارای کارت بازرگانی فعال است ؟

- بله                                 - خیر

 

26. آیا مدیریت فعلی یا مدیران شرکت تجربه فروش یا بازاریابی موفق داشته اند؟

- بله دارای تجربه موفق صادراتی به چندین کشور می باشند.

- تا حدودی تجربیات بین المللی دارند ولی تا کنون منجر به صادرات نشده است.

- تجربیات چندانی وجود ندارد

27. وضعیت مالکیت معنوی محصول شما و ریسک کپی شدن آن در بازار هدف چگونه است؟

- محصول در حال اخذ یا دارای پتنت بین المللی می باشد و ریسکی متوجه آن نیست.

- محصول دارای پتنت نمی باشد ولی به لحاظ پیچیدگی های فنی، به آسانی قابل کپی کاری نیست.

- محصولات مشابهی در دنیا وجود دارد و به نوعی دوره پتنت آن منقضی شده است.

- محصول ما با ارزش و قابل کپی کاری است و متاسفانه دارای پتنت هم نمی باشد.

 

28. مدیریت ارشد و مالک شرکت تا چه اندازه به موضوع صادرات متعهد هستند؟

- بسیار جدی بوده تخصیص نیروی انسانی و بودجه مشخص داده اند

- علاقمند هستند، نیروی انسانی نیز درگیر موضوع شده، ولی بودجه خاصی تخصیص نیافته است

- به موضوع به عنوان یک فرصت علاقمند هستند ولی منابع مالی خاصی تخصیص داده نخواهد شد

 

29. مدیریت ارشد چه برنامه زمانی برای فعالیت های صادراتی در نظر گرفته است؟

- در حال حاضر دارای برنامه و صادرات منظم هستیم

- صادرات نداریم اما برنامه بلند مدت داشته و تا سه سال آینده انتظار خروجی نداریم

- برنامه میان مدت داشته و انتظار داریم تا 2 سال آینده به نتایج ملموس برسیم

- به علت فشار بازار داخلی تنها راه استمرار فعالیت شرکت صادرات می باشد

 

30. در شرکت ساختار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) و استاندارد های مدیریت سازمانی (ISO9001 و..) تا چه میزان وجود دارد و اجرا می شود؟

- موارد فوق به طور ساختار یافته و منظم در شرکت اجرا می شود

- وجود دارد اما به طور جدی اجرا نمی شود

- موارد فوق در شرکت وجود ندارد

 

31. تصمیم گیری در خصوص مشارکت در صادرات و یا برون سپاری صادرات در شرکت به چه شکلی صورت می پذیرد؟

- مدیر عامل اختیارات کافی برای تصمیم گیری و انعقاد قرار دارد

- تصمیم گیری تا حدی پیچیده بوده و توسط هیئت مدیره صورت می گیرد

- سایر مکانیزم های تصمیم گیری وجود دارد

 

32. فکر می کنید مدت زمان بهینه همکاری با کارگزار صادراتی مستقر در کشور هدف که کمیسیون از صادرات دریافت می کند, چه مدتی است؟

1 سال                   2 سال                تا 5 سال              تا 10 سال

 

33. میزان آگاهی و شناخت شرکت شما از مناقصات در چه حد است؟

- سابقه تکمیل اسناد مناقصه داخلی و بین المللی و حضور در مناقصات را داریم

- تا کنون فقط در مناقصات خرید داخلی شرکت کرده ایم

- تجربه حضور در مناقصات را نداریم

- فروش کالای ما در دنیا عمدتا از طریق برگزاری مناقصه نیست

34. از نظر مدیران شرکت شما، وضعیت فروش شرکت چگونه است؟

- فاصله زیادی بین حالت مطلوب فروش داخلی و صادرات در مقایسه با وضعیت فعلی وجود دارد

- شرکت در وضعیت مطلوبی از نظر فروش داخلی است ولی در حوزه صادرات با آرمان ها فاصله زیادی وجود دارد

- شرکت در وضعیت مطلوبی از فروش داخلی و صادرات قرار دارد و مدیران راضی هستند

 

35. به نظر مدیران شما، چه سهمی از فروش شرکت در 5 سال آینده باید ناشی از صادرات باشد؟

- حدود 20%                                   - حدود 50%                     - بیش از 70%

- فقط کافی است محصول مازاد را صادرات کنیم

 

4- فروش

36.  آیا محصول شما در داخل کشور شناخته شده است؟

- شرکت شناخته شده و مشهور در کشور هستیم

- شرکت نسبتا شناخته شده در صنعت خودمان هستیم

- خیلی شهرتی نداریم ولی رو به رشد هستیم

 

37. در خصوص شرایط پرداخت چه پیشنهاداتی به مشتری خارجی می توانید ارائه کنید؟

- صرفاً با دریافت پیش پرداخت کامل می توانیم تعامل کنیم

- با پیش پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد، وارد معامله می شویم

- جنس را به شرط پرداخت هنگام تحویل آماده می کنیم

- می توانیم پرداخت را موکول به بعد از تست و راه اندازی کنیم

 

38. در حال حاضر محصولات شما چه سهمی از بازار داخل کشور را در اختیار دارند؟

کمتر از 5%            5 تا 10%            10 تا 20%                      20 تا 40%                      بیش از 40%

 

39. در طول سه سال گذشته، فروش داخلی محصولات خود را به طور میانگین سالانه چقدر توانستید افزایش دهید؟

رشد صفر یا منفی داشتیم      

- کمتر از 5%                                  - 5 تا 10%                      - 10 تا 20%                    - بیش از 20%

 

40. وضعیت گستردگی فروش فعلی شما در بازار داخل کشور چگونه است؟

- فروش در کل کشور

- فروش در سطح یک منطقه (حداقل چند استان)

- فروش در سطح یک منطقه (حداقل چند استان)

 

41. محصولات خود را در بازار داخل کشور چگونه به فروش می رسانید؟

- استفاده از تیم فروش خود و توزیع‌کنندگان منطقه‌ای

- تنها از طریق توزیع‌کنندگان و واسطه های منطقه‌ای

- تنها از طریق نیروی فروش                            - بخش فروش متمرکز یا شبکه توزیع نداریم

42. مهمترین کانال فروش محصولات شما در بازار داخلی به چه شکل است؟

- فروش آنلاین

- فروش از طریق نمایندگی انحصاری

- فروش به صورت مستقیم به مصرف کننده نهایی                            - سایر موارد

 

43. آیا شما برنامه‌های مستمر و تحقیقاتی برای مطالعه و پایش بازار و برنامه‌ریزی عملیاتی برای بازار داخل دارید؟

- بله تیم تخصصی در شرکت وجود دارد و به صورت ادواری تحقیقات بازار انجام می شود

- تا حدودی به صورت موردی پایش بازار انجام می شود

- خیر تا زمانی که با بحران فروش مواجه نشویم تحقیقات صورت نمی گیرد

 

44. مدل فروش محصولات شرکت عمدتا به چه شکلی است؟

- عمدتا از طریق مناقصات دولتی محصول ما خریداری می گردد

- محصول مستقیم به مراکز درمانی و بدون نیاز به مناقصه فروخته می شود

- محصول می تواند به صورت مستقیم به داروخانه ها، مراکز فروش تجهیزات پزشکی و یا فروش آنلاین به مصرف کننده نهایی ارائه گردد

 

45. وضعیت موجودی انبار و تامین کالای شما برای مشتریان چگونه است؟

- همیشه موجودی انبار برای تحویل به مشتری وجود دارد

- بر اساس سفارش مشتری اقدام به تولید می کنیم

5- تبلیغات و اطلاع رسانی

46. نحوه تخصیص بودجه تبلیغاتی شرکت به چه شکل است؟

بودجه مشخص ثابت سالانه وجود دارد

درصدی از فروش سالانه شرکت به عنوان بودجه تبلیغات در نظر گرفته می شود

مدل خاصی وجود ندارد و بنا بر تصمیم مدیریت هزینه می شود

 

47. آیا کاتالوگ، بروشور و وبسایت به سایر زبان ها بصورت آماده در شرکت موجود هست؟

- بله                                 - خیر

 

48. تا چه اندازه در بازار داخلی ، برای محصولات تبلیغات انجام می دهید؟

- سالیانه یش از یک میلیارد تومان

- سالیانه یش از یک میلیارد تومان

- سالیانه یش از یک میلیارد تومان                                  - مقادیر بسیار کم

 

49. شرکت از کدام یک از ابزارهای زیر جهت اطلاع رسانی اخبار و محصولات شرکت استفاده می کند؟

تلگرام                   اینستاگرام                        واتساپ              

تبلیغ در سایت های خبری                    سایر                   هیچکدام

50. آیا شرکت سابقه حضور در نمایشگاه های خارجی و داخلی را داشته است؟

بله شرکت در نمایشگاه داخلی

بله شرکت در نمایشگاه خارجی

هم در نمایشگاه های داخلی و هم خارجی

خیر, تاکنون در نمایشگاه تخصصی حضور نداشته است

 

51. اگر شرکت شما تجربه صادرات دارد، مهمترین ابزارهایی که برای بازاریابی صادراتی تجربه کرده اید، چیست؟

حضور در نمایشگاه های خارجی

همکاری با شرکت های خارجی

همکاری با واسطه های ایرانی خارج کشور

تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

سایر موارد

 

6- منابع انسانی

52. وضعیت تسلط به زبان انگلیسی در مجموعه شما چگونه است؟

- مدیریت و تیم اجرایی کاملا مسلط به انگلیسی، پرزنت حرفه ای و اصول مذاکره هستند

- مدیریت و تیم اجرایی کاملا مسلط به انگلیسی، پرزنت حرفه ای و اصول مذاکره هستن

- نیاز به کمک و راهبری در این خصوص داریم

 

53. برنامه شما برای مدیریت هر گونه تجارت خارجی یا صادرات جدید به چه صورت می‌باشد؟

- دپارتمان تخصصی صادرات برای این موضوع وجود دارد

- مشاور متخصص این موضوع در شرکت وجود دارد

- ایجاد دپارتمان تخصصی و استخدام کارکنان جدید

- استفاده از ظرفیت کارکنان فعلی و آموزش ایشان

- تمایل به برون سپاری امور صادراتی از طریق همکاری با شرکت مدیریت صادرات دارم

 

54.  تعداد پرسنل متخصص شرکت در بخش بازرگانی و تولید طی سه سال گذشته چه وضعیتی داشته است؟

- تعداد آنها کاهش یافته است                    - تعداد آنها تقریبا ثابت بوده است                     - تعداد آنها افزایش یافته است

 

7- سوابق صادراتی

55. در حال حاضر وضعیت فعالیت صادراتی شما به چه صورت است؟

- صادرات به بازار کشورهای مختلف

- صادرات به برخی بازارهای محدود

- درخواستها و مذاکراتی داشته ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده است                        - فعالیت صادراتی نداریم

56. آیا مطالعه دقیقی برای شناسایی بازارهای هدف صادراتی در شرکت صورت پذیرفته است؟

- بله مطالعه منظم و دقیقی در این خصوص صورت پذیرفته است

- مطالعه مدونی در این خصوص صورت نپذیرفته اما مدیران شرکت اطلاعات کافی در این خصوص دارند

- مطالعه مدونی در این خصوص صورت نپذیرفته اما مدیران شرکت اطلاعات کافی در این خصوص دارند

 

57. اگر سوابق صادراتی در شرکت وجود دارد، صادرات به کدام کشور ها صورت گرفته است؟

 

58. به نظر شما مهمترین هدف شرکت از صادرات چیست؟

- تمایل به کسب درآمد بیشتر

- بازارهای صادراتی نسبت به بازار داخلی امنیت بالاتری دارند

- عاشق صادرات و فعالیتهای بین المللی هستیم

- کسب اعتبار و احترام یک شرکت صادراتی

- به عنوان یک مجموعه کارآفرین احساس می کنیم باید دین خود را به کشور ادا کنیم

 

59. چه فاکتورهایی برای اینکه صادرات خود را به یک واسطه برون سپاری کنید، مهم است؟ لطفا بنویسید.

 

60. مهمترین مشکل یا مشکلات شرکت تان در راه صادرات که شاید مرکز توسعه سلامت بتواند برطرف نماید، چیست؟

 

8- منابع مالی

61. برای توسعه بازارهای صادراتی خود، سالیانه چه میزان بودجه می‌توانید در نظر بگیرید؟

5 - هزار دلار                                5 - تا 25 هزار دلار                                25 -تا 50 هزار دلار

50 -تا 100 هزار دلار              - بیش از 100 هزار دلار

 

62. میزان دسترسی شرکت به تسهیلات مالی به چه شکلی می باشد؟

- توانایی تامین تسهیلات تا حداقل یک میلیارد تومان در مدت زمان کمتر از سه هفته وجود دارد

- شرکت دسترسی مناسبی برای تامین مالی در کوتاه مدت ندارد

- شرکت به دلایل مختلف امکان دریافت تسهیلات از شبکه بانکی ندارد

- شرکت تمایل و نیازی به دریافت تسهیلات ندارد

 

63- وضعیت سودآوری شرکت در سه سال گذشته به چه شکل بوده است؟

- شرکت به طور مستمر سودآور نبوده است

- شرکت در وضعیت زیان ده قرار دارد

- شرکت طی سالهای گذشته سودآور بوده است

- سوددهی شرکت سالیانه در حال افزایش است

64. شرکت شما تا چه میزان برای توسعه خود تمایل به جذب نقدینگی از طریق ورود شرکای جدید به مجموعه دارد؟

- شرکت هیچ تمایلی به جذب سرمایه و ورود شرکای جدید ندارد

- شرکت تمایل به فروش بخشی از سهام خود با هدف تامین مالی و توسعه دارد

- در صورتی که اخذ تسهیلات برای شرکت میسر نگردد، حاضر به مشارکت می باشد

- شرکت تمایلی به واگذاری سهام ندارد اما تمایل به مشارکت در فروش دارد

 

65. تا چه میزان علاقمند هستید مرکز توسعه صادرات سلامت ایران، شما را در امر صادرات یاری نماید؟

- صرفا تقاضا دارم ارزیابی آمادگی صادرات انجام شود

- علاوه بر ارزیابی آمادگی صادرات علاقمند هستیم در برخی حوزه ها با شما همکاری نمائیم

- تمایل دارم مدیریت صادرات محصولات شرکت را به مرکز توسعه صادرات سلامت برون سپاری نمایم

 

واسط صادراتی

66. تمایل زیادی برای همکاری با واسطه های صادراتی نداریم.

میزان موافقت (از 1 تا 10)

 

67. واسطه صادراتی حتما باید مقیم کشور هدف صادراتی باشد.

میزان موافقت (از 1 تا 10)

 

68. واسطه صادراتی حتما باید در حوزه تخصصی فعالیت شرکت تجربه و تخصص داشته باشد

میزان موافقت (از 1 تا 10)

 

69. هزینه های تحقیقات بازار و کسب اطلاعات را واسطه صادراتی باید بپردازد

میزان موافقت (از 1 تا 10)

 

70. واسطه صادراتی حتما باید از توان مالی بسیار بالایی برخوردار باشد

میزان موافقت (از 1 تا 10)

 

71. واسطه صادراتی علاوه بر شناسایی مشتریان خارجی باید بصورت بلندمدت در بازار هدف بر فعالیت نماینده بومی، نظارت کند.

میزان موافقت (از 1 تا 10)

 

72. ما فقط تمایل داریم با واسطه ای کار کنیم که محصول را بخرد و با کارت بازرگانی خودش صادرات کند.

میزان موافقت (از 1 تا 10)

 

73. ما باید یک نمونه محصول شرکت را بطور رایگان برای واسطه صادراتی ارسال کنیم

میزان موافقت (از 1 تا 10)

 

74. واسطه صادراتی باید حتما در کمتر از 12 ماه موفق به فروش محصول گردد

میزان موافقت (از 1 تا 10)

 

تنظیمات پس زمینه
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید